Nieuws

Het partnerlandschap brengt vernieuwing door co-creatie

12
December
2023

In zeven jaar tijd is het partnerlandschap van ANVA uitgegroeid tot een uitgebreid ecosysteem aan naadloos geïntegreerde oplossingen, waarmee we onze klanten nog meer toegevoegde waarde bieden. Inmiddels maken de meeste klanten gebruik van één of meerdere partneroplossingen. Onze partnermanager Ronald Rongen vertelt over de laatste ontwikkelingen binnen het partnerlandschap.

De afgelopen jaren zijn er een groot aantal nieuwe partners toegetreden tot het ANVA partnernetwerk. Inmiddels zijn daar drie gradaties in aangebracht: Connections, Advanced partners en Premium partners. Ronald: “We zien dat deze strategie begint te werken. Er zijn steeds meer partijen die bij ons aankloppen met interesse in een vorm van samenwerking. Ook vragen klanten ons vaker om de samenwerking op te zoeken met bepaalde relaties”.

Samen creëren

De drie opgetuigde gradaties kun je zien als een dartbord met onze klant in het midden. De buitenste ring zijn de Connections: start-ups of partijen die voor een klein groepje klanten interessant zijn. Hierna volgen de Advanced partners, waarmee we intensiever samenwerken. In de binnenste ring vind je de Premium partners, waarmee we zeer intensief samenwerken. Ronald vertelt: “Postex is een mooi voorbeeld van een premium partner, waarmee we echt aan co-creatie doen. Samen bedienen we ruim 25 klanten, ook in het Caraïbische gebied. De koppeling met Postex maakt het mogelijk om vanuit ANVA meerdere pdf-documenten eenvoudig gebundeld aan klanten aan te bieden. Postex zorgt ervoor dat zowel fysieke als digitale communicatie volledig geautomatiseerd, op de juiste wijze en in de bijbehorende huisstijl wordt gedistribueerd.”

Door aan co-creatie te doen met partners als Postex zorgen we voor een efficiëntieslag in de processen van onze klanten. Bijvoorbeeld bij Noorderlinge verzekeraars. Edwin Krijgsheld, stafmedewerker ICT bij Noorderlinge verzekeraars vertelt hierover: “Maandelijks gaan er enkele duizenden polisdocumenten via Postex naar onze relaties. We hebben voor deze oplossing gekozen vanwege de wens om te digitaliseren en automatiseren. Na een pilotperiode hebben we de ANVA-Postex omgeving samen verder vormgegeven en gekeken hoe we het beste onze digitale documenten en polisvoorwaarden kunnen verzenden en borgen. Een groot deel van onze klanten waardeert de digitale verzending en ontvangst. Bovendien kunnen wij naar onze relaties toe beter onderbouwen dat we de (juiste) documenten tijdig aan onze relaties hebben verstrekt. Tenslotte levert het efficiency in ons proces op, waardoor medewerkers andere nuttige werkzaamheden kunnen oppakken.”

Vertrouwen is de basis

Met partneroplossingen spelen we bij ANVA steeds beter in op de behoeftes van klanten. “We kiezen er heel bewust voor om per behoefte verschillende oplossingen aan te bieden, zodat klanten een keuze hebben. Daarbij blijven we wel kritisch”, legt Ronald uit. Er gaat een zorgvuldig proces aan vooraf, waarbij we rekening houden met de privacy gevoeligheid van klanten en de financiële betrouwbaarheid van partners. Dat levert betrouwbare oplossingen op voor onze klanten, zoals Fidus.

Marco Valkhof (Fidus vestigingsmanager Drechtsteden) vertelt: “Onder de vele Fidus vestigingen die er in de afgelopen jaren bij zijn gekomen, ontbrak er één werkwijze om een zakelijke risicoscan af te nemen. Daarom maken wij gebruik van ANVA partner WeGroup. Zij bieden ons een digitaal platform waarmee we de verscheidenheid in adviseren en de problematiek rondom periodiek risicobeheer kunnen borgen. Het vastleggen van deze inventarisatie is vanuit de zorgplicht noodzakelijk en ook nodig voor het geven van goed financieel advies. De WeGroup bedrijfsrisicoscan helpt ons aan een uniforme en goede inventarisatie en vastlegging, die uiteindelijk ook weer leidt tot cross-sell en upsell resultaten. Alleen al de testfase van de bedrijfsrisicoscan leverde mooie resultaten op. Bovendien ervaren we dat WeGroup en ANVA onze wensen, aanvullingen en aanpassingen snel realiseren.”

Versterken van partnerships

Andersom is het natuurlijk ook belangrijk dat partners op ANVA kunnen vertrouwen. Er wordt daarom constant gekeken waar behoeftes liggen en gezorgd dat er steeds beter gebruik kan worden gemaakt van koppelingen. Ook worden er initiatieven georganiseerd om partners in contact te brengen met elkaar of met klanten. “Voorbeelden hiervan zijn het partnerplein op ANVA Fest, de goedbekeken ANVA Partnerwebinars en de klantendagen in Curaçao en Aruba waar we dit jaar partners mee naartoe namen”, vertelt Ronald. Daarnaast zorgen ook interne ontwikkelingen voor betere samenwerking.

Ronald sluit af: “Met het developerportal is er nu één centrale omgeving voor alle API’s en connectoren, waar alle documentatie is te vinden om op een veilige en verantwoorde wijze te connecten met ANVA. Ook zorgt onze nieuwe datastore ervoor dat partneroplossingen sneller en completer werken.” Een mooi voorbeeld hiervan is onze nieuwste advanced partner Onesurance. Hun model maakt het voor klanten mogelijk aan actief klantbeheer te doen op basis van specifieke AI in combinatie met dit platform. Zo kunnen zij de juiste klanten op het juiste moment de juiste aandacht geven.

Nieuwsgierig naar onze partnerwebinars? Terugkijken of aanmelden voor nieuwe webinars doe je hier. Of bekijk een overzicht van al onze partners en connections.

Meer weten?
Neem contact met ons op
Neem contact op met